zaterdag 26 augustus 2017

To dage i København

Waar we op de heenweg met de boot naar Malmö gingen, hadden we besloten om op de terugweg via de bruggen terug te rijden. Via Denemarken dus. En omdat de afstand Jönköping - Hoofddorp wat te groot was besloten we te overnachten in Kopenhagen. Twee nachten, want dan konden we ook nog even de stad bekijken. En dat hebben we geweten.

De eerste avond was het weer nog prima. We hebben een wandeling gemaakt door het centrum. Daarbij kwamen we langs de Lego winkel. Die helaas al gesloten was.

We kwamen langs deze mooie fontein...

Langs dit beeld van een Deense koning op zijn paard met een bijl in zijn hand....

Langs dit mooie kerkje. De kerk van Holmen...

Langs het oude beursgebouw met de markante torenspits....

Langs de entree van Tivoli. Het pretpark van Kopenhagen middenin het centrum.

En langs het stadhuis. Kortom een prima wandeling met prima weer. En we hadden al een hoop gezien. Zodat we de volgende dag lekker op de fiets naar het beeld van de Kleine Zeemeermin konden fietsen. Want als je in Kopenhagen bent, dan is dat toch wel een must see.

Nou, dat lekker fietsen konden we vergeten. Het regende namelijk. En niet zachtjes ook. Zie je de druppels in het water? Dit is overigens de citadel vlakbij de Kleine Zeemeermin. Omdat het zo hard regende zijn we maar de met de bus gegaan en hebben we veel gelopen. Al zijn we soms ook binnen gaan schuilen om wat droger te worden.

De regen leverde wel leuke plaatjes op bij de Kleine Zeemeermin. Ze is inderdaad niet groot, maar wat een mooi beeldje. En we konden haar goed zien, omdat het lekker rustig was.

In dit kerkje hebben we een poosje gescholen voor de regen. Het is de enige Anglicaanse kerk in Denemarken en heet de St. Alban's.

Later zijn we met de bus naar het Deens Nationale Museum gegaan. Waar deze mooie Viking-beker stond. Daar paste redelijk veel bier in ;-). Het museum is trouwens zeker met kinderen een aanrader. Er was onder andere een hele mooie tentoonstelling over de prehistorische Deen.

Nadat we het museum bezocht hadden gingen we op weg naar ons hotel. En onderweg kwamen we deze ronde toren tegen. Die te beklimmen is. Binnenin ga je niet omhoog met trappen, maar ze hebben een rondgaande helling gemaakt bijna helemaal naar de top.

En als je dan boven staat, dan is dit een deel van het uitzicht. Zo leuk om de gebouwen die je eerder bekeken hebt van bovenaf te zien...

Het plaatje hierboven is voor veel mensen het ultieme beeld van Kopenhagen. Gekleurde gevels bij een haventje. Dit is in Nyhavn. Nadat we weer opgedroogd waren in het hotel zijn we hier nog heen gereden om in de buurt wat te gaan eten. Wij zijn terecht gekomen bij Papiroen. Dat is een foodhall in de oude papierfabriek van Kopenhagen waar allemaal standjes met de meest uiteenlopende dingen te koop waren. Het was er erg gezellig en het eten was lekker en voor iedereen wat wils. Aanrader als je voor een redelijk budget wat wil gaan eten in Kopenhagen!

Zoals je ziet sloten we de dag weer af met prachtig weer. Daarna werd het echt tijd om naar huis te gaan. Aan al het goede komt een eind. Maar we gaan zeker nog eens terug naar Zweden. Want dat land heeft mijn hart een beetje gestolen.

1. Prachtig is Kopenhagen zeg. Jammer van die regen..........liefs.conny

2. Schitterende foto's, vakantie zal zeker helemaal geweldig geweest zijn!

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...