zondag 2 april 2017

Terugkomdag Irish Circles

Gisteren was het weer Amsterdam-tijd. En dus zat ik al bijtijds in de auto op weg naar mams. Een beetje te vroeg zelfs, maar daarover in een volgend blogje meer.


Eenmaal boven op het zoldertje kregen we als eerste de affe Circles van Elsbeth te zien. Helemaal zelf op de machine doorgequilt en wat een plaatje! Zie je die mooie details in het sterblok! Petje af.


Daarna begon de show & tell van de verschillende Circles in verschillende stadia van vervolmaking. Mams is druk bezig met het quilten van haar Circles zodat ze op tijd klaar is voor haar 40e trouwdag in september.


Beverley heeft haar Circles helemaal af. En wat een plaatje is haar interpretatie van onze Hollandse cultuur geworden. Gewoon te mooi! Met superfijne applicaties. Als het goed is kun je deze BJOETIE straks in Amersfoort gaan bekijken tijdens de Australian-Dutch Connection-tentoonstelling. Moet je zeker even doen hoor! En let dan vooral op het applicatoeblok links van de middencirkel. Die zouden we allemaal wel op één van onze quilts willen hebben...


Deze Circles is van Tine. Zij heeft het middenstuk helemaal af heeft een paar weken terug de ideale rand gevonden. Nu dubbelen en quilten. Want zij gaat hem niet groter maken, dan past hij mooi aan de muur. 


En hier supermooie blokken op een blauwe ondergrond. Sorry, ik weet even niet van wie deze is Maar wat een plaatje is ook deze!


Van deze middencirkel met mooie blokken weet ik ook de maakster niet. Maar wat een mooie kleuren! Dat mooie verstilde grijs met oker en rood. Wow! En die Yoko Saito-katjes in de middencirkel zijn gewoon te schattig!


Soms zaten de cirkels ook aan de achterkant...


Zoals bij deze supervrolijke, moderne, kleurige Circles van Yvonne. Vol met grapjes en leuke kijk-dingetjes. Telkens kun je wat nieuws ontdekken. En zo zie je maar dat ook als je van moderne quilts houdt, de Irish Circles een geweldig patroon is. Yvonne gaat binnenkort beginnen met quilten. Hij is al gedubbeld.


En wat dachten jullie van dit geweldig mooie middenstuk van Jeanette? Zo fijntjes, zo lieflijk en zo mooi! Het wordt een geweldig mooie quilt straks!


En hier weer een hele verzameling blokken met een geweldig mooi middenblok in hele spannende kleuren. Het komt misschien niet helemaal goed over, maar de kleuren zijn superwarm en de toefjes fel-oranje versterken dat effect alleen maar. 


En toen was het tijd voor een groepsfoto. Met z'n allen met de min of meer voltooide quilts op de foto. Gezellig op het stoepje voor de winkel. En een bekijks dat we hadden. Er ontstond gewoon een opstopping op de stoep van alle nieuwsierige toeristen. Helaas heb ik hier geen foto van, maar je moet me maar geloven.


Maar natuurlijk laat ik jullie niet alleen zonder een foto van mijn eigen Circles. Ik wilde een antieke look bereiken zodra ik klaar was met de quilt en ik moet zeggen: "Missie geslaagd!" Ik ben superblij met mijn eigen Circles in bruin met de lieve pastelkleurtjes. Nu nog even de laatste loodjes quilten al wordt het lastig, omdat vriendjelief hem nu al lekker vindt liggen op bed. 

Mocht je zin hebben in een leuke tijd en wil je deze geweldige quilt vol met leuke, afwisselende technieken willen maken, dan zou ik je zeker aanraden om hem bij Den Haan & Wagemakers te gaan maken. Je krijgt dan heel veel inspiratie van medecursisten en heel veel tips van de kundige leiding. En na een jaar is je quilt dan (bijna) af. 

5 opmerkingen:

  1. Oh wat een geweldige quilts, zo verschillend vanwege de stofjes en eigen inbreng. Had ik maar meer tijd :(
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt weer voor je leuke verslag, Marieke. Gelukkig ben ik inmiddels al een aardig eindje op weg met het quilten van mijn Irish Circles. Heerlijk nog eens intensief bezig zijn met alle blokjes waaraan we zo hard gewerkt hebben. Het was een leuk idee om op deze terugkomdag twee groepen samen te voegen: nòg meer variatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Marieke, weer lekker bij je gelezen. Oh wat zijn al die cirkels toch mooi! En zo verschillend, enig! Tot in Amersfoort

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilts bij elkaar. En die van jou zeker een hele mooie sfeer. Ik houd ervan. Misschien heel misschien komt het er van om deze ook te maken. Bedankt voor alle mooie foto's. Groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...