zondag 28 augustus 2016

Terug van weg geweest deel I - A boy's story is af!!!!

Ik ben terug van weggeweest! De afgelopen weken heb ik eigenlijk niet geblogd, wel heb ik een paar blogjes gelezen, maar lang niet zoveel als ik normaal doe. Maar goed, na een heerlijke vakantie waar vriendjelief en ik heerlijk uitgerust hebben, ben ik weer back in business & helemaal ready to go. Er is veel te vertellen, dus de komende dagen verschijnen er vrij veel blogjes. Vandaag de eerste & laten we maar beginnen met het nieuwste. De oude dingen komen dan nog.


Ik vind het leuk om quilts te maken voor de mensen die me lief zijn. En dan helemaal is het fijn als mensen er blij mee zijn. Mijn neefje Maxwell gaat morgen naar groep 3 & dat was een goede gelegenheid om hem eindelijk zijn nieuwe quilt te geven. De quilt die ik al een jaar of 3 geleden gestart ben. Het was de bedoeling dat het een quilt voor een jongetje van 4 zou worden, maar zoals wel vaker bij mij stagneerde het werk een beetje. Ik was te overenthousiast met de doorquiltplannen waardoor het een saai en langdurig werkje werd & andere projecten kregen voorrang. Tot ik een maand of 3 geleden ineens de geest kreeg & ik de quilt echt af wilde hebben. Na de Prince zou dit de tweede AFFO dit jaar worden. Hij was tenslotte al heel ver gevorderd. Zo gezegd, zo gedaan & net voor mijn vakantie zette ik een donkerblauwe bies erom & een mooi label achterop.


Vandaag mocht Maxwell hem uitpakken & kijk eens naar dat glunderende koppie. Hij is er blij mee!


De achterkant met brandweerauto's werd door hem & opa als eerste bewonderd en goedgekeurd.


En daarna werden één voor één de coole details op de quilt bewonderd door hen samen. Op de foto hierboven kijken ze naar de alien die een hele planeet in beslag neemt "COOOOOL!!!!" De verschillende poppetjes op de quilt werden de mensen die Maxwell kent. Zo is hij de ridder, ik ben de robot  en de draak was papa. 


Uiteraard willen jullie de quilt ook in zijn geheel zien & dus hebben Maxwell & ik even een kleine fotosessie op het klimrek gedaan. Vinden jullie het geen leukerd?!? Ik ben zo blij dat ik ondanks de stitcheries (vind ik niet heel leuk om te doen) & het uitgebreide quiltwerk ik hem toch helemaal afgemaakt heb.


De stitcheries heb ik redelijk simpel gequilt gewoon met een lijntje om de buitenste rand heen. Maar in de gekleurde patchwork blokken heb ik allemaal grapjes gestopt. Zo zie je op dit plaatje ridder Maxwell in het gele stuk, vliegende bijtjes in het rode lapje, een kroontje in het zwartje stukje en kantelen in het groene stukje onder de stitcherie. Zo blijft er steeds wat nieuws te ontdekken voor Maxwell.


In de applicatieblokken heb ik alleen de applicaties omlijnd met vier verschillende kleuren (rood, groen, geel en blauw). Zo springen ze er echt uit. Dit is trouwens Maxwells lievelingsblok op dit moment.


De hele top is gemaakt van een fat quarter bundel van Moda, Fairytale Friends van American Jane. Een vrolijke lijn in primaire kleuren. Voor de achterkant heb ik brandweerauto's van Timeless Treasures gebruikt, die ik overgenomen had van een aardige mevrouw in Noordwijkerhout. Helaas was dit niet genoeg & dus heb ik van restjes van de fat quarter bundel een hoop vierkantjes gesneden en hier een baan mee gemaakt om ertussen te zetten. Op één van de foto's hierboven zie je beter hoe dat eruit ziet. Dit maakte het quilten wel lastiger, omdat ik soms door een flink aantal lagen stof heen moest. Maar ach, dat hebben we toch graag over voor het allerliefste neefje in Nederland! Want zeg nou zelf, zo'n glunderend koppie is al die moeite toch wel waard geweest?!?


9 opmerkingen:

  1. wat een prachtige quilt is dat! je ziet zo dat hij er blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marieke in een woord geweldig. Dat blije smoeltje, daar doe je het toch voor.
    Een super quilt is het geworden.
    Fijne zondag.
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. love the quilt and cute little boy looks very happy with it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem voor mijn kleinzoon gemaakt. Vond het echt jammer dat hij af was. Ben nu op zoek naar zo iets voor een meisje maar nog niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo'n leuke quilt en het is te zien dat je neefje er heel blij mee is.Heeeel leuk.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige quilt voor je neefje, natuurlijk is hij er dolblij mee!!! Gefeliciteerd met je AFFO
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super-tante ben je, Marieke, dat je Maxwell zo'n prachtig cadeau hebt gegeven! Het is een supermooie quilt geworden. En het allerleukste is natuurlijk, dat de ontvanger er zo zichtbaar blij mee is. Geweldig leuk en mooi quiltwerk ook. Deze quilt gaat gekoesterd worden!!!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt heel leuk marieke! fijn dat je dit hebt laten zien,je mag er echt trots op zijn ! ik heb het boek ook al heel lang in mijn bezit maar nog niet toe gekomen om eraan te beginnen. leuk om te zien dat je neefje er zo blij mee is, dat kan ook niet anders!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...